20/11/2019 Ontmoet het team!

Raymon van 't Klooster, hoofd planning

Iedere nieuwsbrief zetten we een medewerker in het zonnetje. Wat houdt zijn of haar functie binnen Vreugdenhil Berging in? Tegen welke uitdagingen lopen zij aan? En wat is voor hen typisch Vreugdenhil?
Dit keer: Raymon van 't Klooster, hoofd planning.

Op 20 jarige leeftijd kwam Raymon, inmiddels 33 lentes jong, bij Vreugdenhil Berging in dienst als pechhulpmonteur. Met een autotechnische opleiding als achtergrond geen vreemde keuze. Via een aantal tussen stappen klom Raymon op tot hoofd planning. Hij stuurt het gehele team van planners en centralisten aan, monitort dagelijks alle binnenkomende meldingen en overeengekomen SLA's met opdrachtgevers, handelt klachten af en is lid van het MT.


Waar ben je het meest trots op?
Daar hoeft Raymon niet lang over na te denken: "Op mijn gezin". Maar al snel komt daar achteraan "En op de enorme groei die we met Vreugdenhil hebben gerealiseerd. Dat is gewoon gaaf om te zien."

Tegen welke uitdagingen loop je in je werk aan?

"Mijn grootste uitdaging blijft het managen van de adhoc meldingen. 80% van het werk bestaat uit dit soort meldingen. Hierbij loop je tegen allerlei zaken aan. Bij grote incidenten of calamiteiten moet je moet snel kunnen opschalen. Maar ook het contact met klanten kan soms lastig zijn. We hebben regelmatig te maken met incidenten waarbij emoties hoog opspelen, mensen geagiteerd zijn of zelfs agressief. Ik vind het belangrijk om mijn mensen hierin te ondersteunen en om samen met hen dergelijke situaties zo netjes mogelijk af te handelen. We zijn een team!"

Wat maakt dit jouw ideale baan?

"Elke dag is anders, je weet nooit waar je tegen aan gaat lopen. Het onbekende en het daarop moeten schakelen houdt de dag spannend. Als je vervolgens einde dag in de auto stapt en alles is weer goed verlopen, geeft mij dat een voldaan gevoel. Stiekem is de "hectiek" die hierbij komt kijken wel lekker : - )."

Welke ontwikkelingen houd je met belangstelling in de gaten?

"De ontwikkeling van elektrische voertuigen (EV en PHEV's) is ontzettend belangrijk om in de gaten te houden. Welke voertuigen komen er op de markt en wat heeft dat voor invloed op onze dienstverlening? Er gebeurt een hoop op dat gebied en daar willen we op aan blijven sluiten. De ontwikkeling van de waterdompelcontainer en salvagecontainer zijn hier mooie voorbeelden van."

Welk type meldingen komen het meeste binnen?

"Zo'n 60% van de meldingen zijn pechmeldingen. Wat opvalt is de sterke toenamen van pech aan EV's."

Vreugdenhil is meer dan bergingsbedrijf. Welke trends in meldingen zie je?

"Onze calamiteitendienstverlening heeft een behoorlijke groei doorgemaakt. Mede door onze one stop shop methode - van berging tot reiniging - zien we dat hier veel winst in te behalen is. Als onze een van onze bergingsspecialisten tijdens een ongeval meldt dat er bijvoorbeeld olie en koelvloeistof uit het voertuig gelopen is, dan sturen we direct een calamiteitenteam om dit te reinigen. Dit levert niet alleen tijdwinst op, zodat de weg weer sneller vrijgegeven kan worden, maar ook verhalen wij direct de kosten bij de verzekeraar van de veroorzaker.

Waar wij ook een trend in zien is het aantal asbest dumpingen. Nederland dient in 2024 asbest vrij te zijn. Veel woningeigenaren verwijderen de asbest zelf en dumpen dit in openbare ruimtes. Wij ontvangen wekelijks meldingen van asbest dumpingen."

Waar houd je je in je vrije tijd mee bezig?

"In mijn vrije tijd vind ik het belangrijk om mijn rust te vinden. Dit kan door gezellig wat met het gezin te doen of met vrienden. Maar waar ik echt van tot rust komt is het verblijven aan de waterkant. Ik ben een vervend karper visser."

Maak af: Vreugdenhil is voor mij….

Mijn tweede gezin

Naar overzicht