6/6/2022 Nick de Groot wordt gezien als redder

Nick de Groot (30), pechhulpmonteur Fix & Go, gaat elke dag met plezier aan het werk. Niet zo gek, de meeste mensen zien hem als redder. Hij helpt mensen van wie de auto, scooter of fiets stil is komen te staan weer op weg, of naar de garage. 

Nick de Groot gaat op pad als zijn hulp ingeroepen wordt als een voertuig niet verder kan. De Fix & Go pechhulpmonteurs van Vreugdenhil komen in actie voor klanten van verzekeraars, alarmcentrales en meerdere automerken zoals; Tesla, BMW, Mercedes-Benz, Toyota, Lexus, Jaguar en andere automerken die deze hulpverlening bieden. De vraag die Nick moet beantwoorden is: “Kan ik het snel zelf oplossen of moet het voertuig naar een garage voor reparatie.” 

Diverse problemen 

Nick, rijdend in zijn geel gekleurde Fix & Go pechhulpbus, maakt een analyse van het probleem, kijkt of hij het ter plekke zelf kan oplossen, permanent of tijdelijk zodat de auto naar een garage kan rijden. Of hij besluit, na overleg, dat de auto weggesleept of geborgen moet worden. “De meeste problemen zijn lekke banden, lege accu’s, startmotoren die uitvallen of alarmsystemen die niet goed functioneren. Maar ook sleutels die in de auto liggen en mensen zich dus hebben buitengesloten, defecte verlichting of ruitenwisserbladen komen we veel tegen. Mensen weten vaak niet dat wij geen onderdelen bij ons hebben. Dat is ook niet mogelijk want dan zou ik met een enorme vrachtwagen moeten rondrijden en zal je zien dat ik dan nog net niet het juiste onderdeel bij me heb. We hebben wel de meest voorkomende accu`s, lampjes en zekeringen in onze pechhulpbussen bij ons. Onze taak is enkel het voertuig zo snel mogelijk weer rijdend of op transport naar een garage te krijgen.” 

Snel opgelost 

Nick krijgt ongeveer 20 minuten de tijd om de situatie ter plaatse op te lossen of te beslissen over wegslepen. Hij verwerkt ongeveer 12 tot 15 meldingen per dag. De afspraken die hij maakt met de klant zet hij ter plekke in een app zodat iedereen weet wat er afgesproken is. De aanrijtijd is gemiddeld niet meer dan 30 minuten. Dit kan gewaarborgd worden doordat Nick dagelijks met acht collega’s vanuit drie depots op pad gaat; vanuit Leiden, Rotterdam en Haaglanden. Ze rijden in de herkenbare gele elektrische Peugeot Expert, Mercedes Vito, of Peugeot Partner waarop de letters Fix & Go by Vreugdenhil prijken.  

Redder in nood 

“Ja, ik word inderdaad wel gezien als redder in nood als ik aankom. Ik ontmoet daardoor nooit chagrijnige mensen. Mede daardoor en het fijne team waarin ik werk loop ik graag die twee stappen extra voor de mensen die ik help. Daar hoort ook bij dat mijn auto altijd tiptop in orde is, alles is schoon, ligt op een vaste plek in de wagen. Dat straalt vertrouwen uit en het werkt fijn voor mezelf. Maar het allerbelangrijkste is dat ik goed uitleg aan klanten wat het probleem is met hun voertuig. Zo communiceert iedereen goed met elkaar en is het probleem het snelste opgelost.” We worden ook ingezet als vliegende keep om een collega berger te assisteren als hij extra handjes nodig heeft. Dit kan zijn bij een auto te water, of een berging van een auto uit een parkeergarage. Het is lekker afwisselend werk en de dagen vliegen voorbij! 

Iedereen tevreden 

Wat ook heel prettig is voor de pechhulpmonteurs is dat zij in verschillende ploegen werken. Niet op oproepbasis vanuit huis, maar als ze geen dienst hebben zijn ze dus ook echt vrij. Dat geeft rust, regelmaat en meer werkplezier. Nick is in ieder geval erg tevreden over zijn werk bij Vreugdenhil, maar helemaal blij wordt hij van een tevreden klant. Die heldenstatus bevalt hem prima! 

Naar overzicht